یخدون
یخدون

یخدون

چه سخته مرگ گل برای باغبون!

چقد دلم برا گلدونام تنگ شده

 دلم گلدون گلدار میخواد ولی پاییز تو راهه

شاید بتونم یه بنفشه آفریقایی لوس رو به فرزندی قبول کنم هوم؟

دلم از همه ی طیفای رنگی گلش میخواد ولی اگه قرارباشه یدونشو داشته باشم اون صورتی کمرنگه رو میخوام 

بعد کلی ازش تکثیر کنم بشینم به پاشون تا یه روزی اون گلای خوشگلشون متولد بشن چه روزی بشه اون روزا 

ولی همه ی این وعده ها باعث نمیشه دلم برای کلانکوئه خوشگلم تنگ نشه

میدونید  کالانکوئه یه بچه گلدون سر راهی بود

 یعنی خانوم همسایه اولی که به شدت گلدون دوست داره و برا گل و گلدون خرج میکنه برای سفره هفت سین شون خریده بودش

بعد که گلاش ریخت و برگاش رفته بود رو به زردی و کچلی... آورده بود گذاشته بودش تو باغچه که بابام با گلدونای دیگه بهش آب بده 

 منم اون موقع ها فاز باغبونی برداشته بودم و درباره گلا مطالعه میکردم یه روز که رفته بودم لب باغچه بدون اینکه اسمشو بدونم و بدونم گل میده و گلاشم صورتیه با دیدن برگای گوشتی و هرروز آب دادنای پدر امکان نابودیشو صددر صدوبیست دیدم و این شد که آوردمش بالا تو بالکن و بعد جریانو به خانوم همسایه گفتمو ازش یه جورایی اجازشو گرفتم که کلی هم استقبال کرد

روزها و ماه ها میگذشتن و یکی از کارام این شده بود که با نویسنده یه وبلاگ باغبونی که رشتش کشاورزی بود دربارش حرف میزدیم عکسشو میفرستادم و مشکلاتشو میگفتم و یجورایی مییردمش دکتر چتی تا اینکه بزرگ شد و زیبا یطوری که خانوم همسایه بعد دیدنش نشناختش

.

.

.

تا اینکه هــــــــــــــــــــــــــــــی روزگار  زیر تازیانه های سرمای زمستون ۹۲ تاب نیاورد و جان به جان آفرین تسلیم کرد



+میدونید آدمایی که به گل و گلدون توجه میکنن همیشه برام  جالب بودن

تمرکز که میکنم یسری از این آدما میان جلو چشمم که بیشترشون آدمای کم حرفو الکی عصبانین  ولی ظریفترین و لطیفترین موجوود به دستشون عمل میاد

و این تضادخییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی برام جالبه

یجورایی میشه محبت انباشته شدشون رو تو تک تک برگا و گلا دید 



نظرات 1 + ارسال نظر
سوگلی پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 19:50

سلااام حدیثووو
حدیث این گلا چقد خوشگلننننننن
واای مخصوصا اون پایینه.اسمش چی بود؟؟کلان کووووئه؟!؟!؟(جناب خان:دی)
الان عکسش مال اون روزای گلته؟؟خیلییی خوشگلهههههه.
یادته من عکس گلامو گذاشته بودم؟؟حسن یوسفا همشووووووون خراب شدن:((( یه مدتی هر روز میدیدیم اینا رو به پژمردگی میرن.یه روز به یکیشون دست زدم دیدم خیلی راحت کنده شد.از تو خاک درآوردم دیدم ریشه همشون توسط یه کرم بدجنس خورده شده
ولی خداروشکر شمعدونیا سالم موند.

سلااااااااااااااااااااااااامممممماچ کارآموز سوگلوووووووووووووووووووو
عاری گل است دیگر خوشگل است
آرهههههه آخرین عکسیه که ازش دارم
خیلی خوشگل شده بود شاخه هاش ضخیم شده بود داشت شبیه بنسای میشد
بلی بلی یادمه
حسن یوسف همیشه همین موقع ها خراب میشه حتی اگه بیاریش تو خونه هم خراب میشه
مگه اینکه ازاول تو اتاق رشدکرده باشه اونم شااااااااااااید طاقت بیاره
حالا یه عکس از حسن یوسفام دارم میذارم بببینی
درختی بود برای خودش
شمعدونی سخت جونه فقط برگاش زرد میشه ولی بهار دوباره سبزمیشه
خیلی بهش آب نده چون خودش آب رو تو ساقه هاش ذخیره میکنه
هر وقت خاکش خشک بود بهش آب بده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد