یخدون
یخدون

یخدون

سفری به درون معده!

امیدوارم همیشه و  همه جا سالم باشیمو نیازی به خوندن همچین تجربه هایی نباشه 

ولی خب از اونجایی که مریضی برای همه هست و معده دردم این روزا مخصوصا تو جوونا زیاد شده

 تجربمو از آندوسکوپی مینویسم

آندوسکوپی که من ازش بعنوان سفری به درون معده یاد میکنم سفریه که توش خوردن هرگونه خوراکی حتی آب ازیه ساعتی به بعدممنوعه ومرحله اولش به دوصورت انجام میشه و تصمیم گیری باشماست که 

روش بی حسی ته گلو با اسپری لیدوکایین رو انتخاب کنید یا 

دارو خواب آور بگیریدو حدود نیم ساعتی رو زیر سرم در فضا سیر کنید

مرحله دومش بعد از اینکه تصمیم گیری کردید که زنده زنده شکنجه بشید یا در فضا سیر کنید شروع میشه

اگر تحملتون بالاست و روش اسپره و بی حسی رو انتخاب کنید 

این روش به این صورته که با اسپری تلخ لیدوکایین در دهان شروع میشه که باید قورت داده بشه که کل حلقتون بی حس شه بعد به صورتی که به پهلو خوابیدید وسیله ای در دهان شما گذاشته میشه تا دهانتون باز بمونه وبقیشم که 

شیلنگی که سرش چراغ و دوربین هست از دهان مبارک میره به مری مبارک و از اونجا میرسه به معده وکاملا احساس میشه که دراین حین شما باید نفس های عمیق بکشید که عمرا بتونید ولی اگه بتونید خیلی راحتتر پروسه انجام میشه

و باعرض پوزش دریاچه ای از بزاق از دهان و اشک از چشمان مبارک جاری میشه که کاملا طبیعیه و این شکنجه حدود پنج دقیقه ای طول میکشه

وموقع در آوردن این شیلنگ عکاسی از معده و مری آغاز میشه

البته من دیگه نگم یا با عرض پوزش بگم؟ حتما میدونید که چیزی بره ته گلو چند اوقی دیگه زده میشه ولی خب نترسید اتفاق خاصی نمی افتهچون حدود هشت ساعتی حتی آب هم خورده نشده 

اما روش دوم که رفتن به فضاست رو من تجربه نکردم ولی بیمار قبلی رو دیدم

این سفر بایه آنٰژیوکت به دست شروع میشه تشریف میبرید اتاق آندوسکوپی اونجا داروی خواب آور میگیرید و دیگه تو فضا هستید و رو تخت میارنتون اتاق ریکاوری و یک سرم میزنن به آنژیوکتتون تا هم فشارتون نیوفته وهم داروتون دفع بشه و نیم ساعتی رو تو فضا هستید راستی حتما باید با یه همراه این سفررو برید

بعد از تموم شدن پروسه و از بین رفتن بی حسی یا منگی برای روش فضایی ، تا حدود دوروز گلوتون درد میکنه 

 و روشی که من براش استفاده کردم این بود که

یادم افتاد کسایی که  لوزه عمل میکنن فقط بستنی میخورن بنابراین خودمو به یک بستنی فروتاره تمشکی مهمان کردم

که بسیار حس خوب و آرامشی رو به من داد البته قبلش کمی سوپ خوردم که معده ای که چند ساعتی خالی بوده و تحریک هم شده اتفاقی براش نیوفته انقد بستنی حس خوبی بهم داد که نیمه شب هم یک بار دیگه خودم رو مهمون کردم 

اینم از گلو درد بعدش

و اگر از من بپرسید کدوم روش بهتره من میگم حتما روش دوم و فضا رفتن رو امتحان کنید اگه خدای نکرده لازم شد

ولی باهمه ی این شکنجه ها وقتی جوابو میدن دستت و میگن همه چی نرماله و هنوز تاج سلامتیت رو سرته

این حرف میشه یه دکمه که همه این شکنجه هارو پاک میکنه و از ته دل خداروشکر میکنی

بازم میگم ایشاا.. که این تجربه به کار کسی نیاد 

ولی اگه کسی سوالی در این رابطه داره یا نیاز داره با کسی که این سفرو تجربه کرده حرف بزنه در خدمتم


نظرات 4 + ارسال نظر
30MA پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 13:51

سلام حدیث
خدا رو شکر میکنم که نتیجه کاملا رضایت بخش بوده و خیالت راحت شده
خوشحالم همه چی مثل روز اول هست برات و نگرانی خاصی از مشکل حادی دیگه وجود نداره
خدا رو شکر
من بمیرم هم آندوسکوپی نمیکنم
هر چه بادا باد
همیشه مراقب تاج روی سرت باش عزیزم

سلام سیماجونم
ممنون دوستم از محبتت
واقعا خداروشکر ایشاا... که همه جوونا مخصوصا شما ودوستان همه درسلامتی و شادی باشیم وبا شادی زندگی رو سپری کنیم
دوراز جون اولا
دوما من اینارو مینویسم که یکم از ترس یا اضطراب کسایی که قراره تو این شرایط قرار بگیرن کم کنم و بگم که من رفتم انجام دادم و اتفاقی نیوفتاده نگران نباشید نه که کسی رو منصرف کنم
ایشاا.. که معده شماهم همون از استرس وناراحتیه که بهت وارد شده و با مصرف دارو روز به روز بهتر بشه ولی مشغول الذنبه ای
پیگیرش نباشی چون معده با کسی شوخی نداره من الان با همین آندوسکوپی خیلی فکرو خیالم کمترشدو بهترشدم
شماهم همینطور ملکه مواظب تاجت باش که دومی نداره
همین یدونس
بازم ممنون از محبت و دعاهات دوستم

سارا... دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:09

ای بابا این همه پول خرج کردی وقت دکتر و خانواده گرفتی اخرشم سالمی!!!

چرا میزنی شوخی کردم
خدا رو شکر که سالمی
سلامتی نعمتیه که دومی نداره

منو چی میگی رفتم دندون عصب کشی کردم بماند که وافعا لازم بود یا نه نمیدونم؟(کلا تجربه ثابت کرده خیلی زود حرف دکی ها قبول ندارم) بدتر دندونم ابسه کردم یه هفته دارم از درد میمیرم...

پولو وقتو خوب اومدی آخرشو خوب رفتی
کی جرات داره
ممنون ایشاا.. همه مخصوصا جوونا سالم و سرحال باشن
دقیقا همونی که شما میگی
ای بــــــــــــابــــــــــــــا
الان بهتری که انشاا..
نمیدونم تو کدوم مرحله عصب کشی ای
ولی کنپرس خنک فکر کنم تسکین بده امتحانش کن
ایشاا.. بهتربشی

علی امین زاده دوشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 18:27 http://www.pocket-encyclopedia.com

اندوسکپی بدون بیهوشی که عالیه! تبدیل می شی به یه خواننده ی تمام عیار!

گرفتن صدا هم خب کلاسشه! من که می ذارم خودش خوب بشه.
با صدای گرفته حرف می زنم و در پاسخ نگاههای استفهام آمیز ملت می گم: اندو بودم
هر قوت اینجوری می گم آی کلاس داره! آی حال میده!

خداییش یدونه علامت تعجب کمه جلوی عالیه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
واقعا تجربه داشتین و میگید عالیه؟
آی کلاس داره؟
با بیهوشیش که بیشتر میتونید کلاس سبک خودتون رو بذارید
تازه بعدشم همون خواننده تمام عیار روهستین
فقط زجرکمتری کشیدید

الهه یکشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 14:21

اخ اخ اخ
منم همین دیروز رفتم این سفر شکنجه آورو
هنوز نفسم که میکشم حلق و.مری و.گلوم درد داره.
منکه بی حسی برام زد ولی انقد دکتر ظولش داد که بیاد و اندو انجام بده، اثر بی حسیش کاملا رفته بود، بهشم گفتم گفت الان دیگه نمیشه اسپری بزنم، خلاصه که زجری کشیدم که نگووو....
همزمان هم کولونسکوپی هم اندوسکوپی بدون بی حسی و بی هوشی...
دکتره خودش گفت افرین به طاقت و.تحملت...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد